Arvika pastorat

Arvika pastorat ligger i västra Värmland. Arvika är känt för sin kultur och sitt musikliv. I pastoratet ligger Musikhögskolan Ingesund. Brunskog och Mangskogs församlingar kommer att bilda ny församling den 1 januari 2024, med ett gemensamt arbetslag. Något som medarbetare och församlingsråd arbetar med och ser fram emot. Brunskogs kyrka är en mycket fin konsertkyrka med god akustik. Under sommaren genomförs många musikevenemang under Gamelvalaveckan. Mangskogs kyrka är en mindre kyrka där samverkan med det lokala musiklivet uppskattas. Samarbete med Estetiska skolans högstadium och gymnasium finns. Vi arbetar ständigt i Arvika pastorat för att vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vi strävar efter att bygga upp goda och långsiktiga medarbetarteam. Vi arbetar för att medarbetare ska trivas hos oss.