Emmaboda pastorat

Mitt i hjärtat av sydöstra Sverige ligger Emmaboda. Här är nära till natur och stad, med utmärkta pendlingsmöjligheter. Svenska kyrkan är väl förankrad i samhället, vilket speglas i ett aktivt deltagande i församlingslivet. Svenska kyrkan i vårt pastorat vill värna om livet, det liv som finns på insidan av oss människor och tillsammans vill vi göra pastoratet levande. Därför kallas Emmaboda pastorat för LEVA – vilket är en förkortning av de fyra församlingar som ingår i pastoratet: Långasjö, Emmaboda, Vissefjärda och Algutsboda. Personalstyrkan består av ett glatt arbetslag med ca 20 medarbetare. Det är en härlig blandning av många olika kompetenser som präster, kantorer, pedagoger, vaktmästare och administrativ personal.