Luleå domkyrkoförsamling

Luleå är en mycket fin kuststad som växer. Här finns rikligt med cykelvägar som leder överallt i vår stad. Det finns en närhet till allt som staden har att erbjuda såsom restauranger, shopping, aktiviteter och rikligt med grönområden. Här finns fina badstränder, skärgårdsliv och mysiga promenadstråk längs med vattnet sommartid. Vintertid finns den populära isvägen endast ett stenkast bort. I Luleå domkyrkoförsamling finns fyra kyrkor: Domkyrkan, Mjölkuddskyrkan, Örnäsets kyrka och Hertsökyrkan. Man kan leva ett gott och meningsfullt liv här. Blir du nyfiken? Kom med och se! I Luleå domkyrkoförsamling finns rum för tro och liv, gudstjänst, bön, teologi och meningsfulla möten. Vi värdesätter Svenska kyrkans tro och tradition i dess mångfald och djup. Här ryms både väckelsefromhet och nya sätt att vara kyrka. I församlingen får du utveckla teologin tillsammans med andra i prästkollegiet.