Lysekils pastorat

Hej! Vad kul att du hittat hit. Titta gärna runt på vår hemsida för att bilda dig en uppfattning av detta fina pastorat och kanske framförallt den norra delen som består av Bro, Brastad och Lyse. Vi är ett arbetslag som består av 12 personer (men inte fulla heltider allihopa). Här finns en kör med ca 50 personer samt barnkör. Det finns ett familjearbete. 3 kyrkor och en vacker kyrkoruin, veckomässa, sommarmusik, retreater, med mera. Framtiden ser spännande ut! Vi vill utvecklas och ha ”Jesus med i båten” till att bli en familjevänlig församling där var och en möter varandra på ett gott sätt och där glädjen är ett nyckelord genom allt. Också den traditionella högmässan och retreat och Taize som också är delar av församlingarna.