Boo församling är en växande församling i Nacka kommun med ca 36 000 invånare, varav drygt 19 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Inom Boo församling arbetar drygt 45 anställda varav 8 personer inom Kyrkogårdsförvaltning. Boo församling är en arbetsplats där ansvar, goda idéer och engagemang förväntas och uppmuntras. Vi tror att tillit till medarbetarnas kompetens skapar en god verksamhet.

Administratör inom begravningsverksamheten 100%

Vi söker en administrativ kollega till kyrkogårdsförvaltningen som är belägen intill Boo kyrkogård/Boo kyrka. Arbetet har fokus på begravningsverksamheten och vi söker dig som är flexibel och serviceinriktad samtidigt som du är strukturerad, metodisk och noggrann i ditt arbetssätt. Du ska ha ett intresse för att hjälpa människor och ge bästa tänkbara service med ett professionellt bemötande i alla lägen.

Om Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen är belägen intill Boo kyrkogård/Boo kyrka. Verksamheten leds av en kyrkogårdschef samt en arbetsledare som leder och fördelar det dagliga arbetet på kyrkogården. Nu söker vi en administratör till begravningsverksamheten.

Om tjänsten

Detta är ett administrativt jobb med mycket stor bredd för den som är självgående.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innehålla:

• Handläggning av inkommande bokningar samt gravärenden
  • Ta emot inkommande telefonsamtal under telefontid
  • Kontakter med Begravningsbyråer och Transportörer
  • Vara ett stöd till kyrkogårdschefen med;
    • Hantera protokollförfarande
    • Bistå vid utredningar
    • Bistå vid ansökningar till myndigheter
  • Bistå vid inköp
  • Bistå med arkiv, diarieföring och viss fakturahantering

Kompetenskrav:

• Relevant administrativ utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Kunskaper/erfarenhet av Officepaketet.

Meriterande

Relevanta eftergymnasiala studier, tidigare erfarenhet av kyrkogårdsadministration och/eller kunskap om begravningslagen samt erfarenhet av Aveny Bokning, Aveny Grav och Aveny MyCarta.

Personliga egenskaper

Du är flexibel och serviceinriktad samtidigt som du är strukturerad, metodisk och noggrann i ditt arbetssätt. Du ska ha ett intresse för att hjälpa människor och ge bästa tänkbara service med ett professionellt bemötande i alla lägen. Du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt, samtidigt är du bra på att samarbeta och trivs med att arbeta i team.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Vi erbjuder

Din utveckling är viktig för oss och behovet av kompetensutveckling är en självklarhet. Av oss får du bland annat friskvårdspeng, rikskort och friskvårdstimme. Det är självklart för oss att du ska kunna kombinera arbete med ett familjeliv. Vi förutsätter en inkluderande attityd vad gäller kön, etnicitet och sexualitet gentemot arbetskamrater och församlingsbor.

Vi har kollektivavtal, lönen är individuell.

Arbetstid/varaktighet

Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning.
Heltid: 100%

Upplysningar

För mer information om tjänsten kontakta:
Kyrkogårdschef, Lotta Ekholm, 08-747 69 02lotta.ekholm@svenskakyrkan.se,
Kyrkoherde, Henrik Roos, 08-747 66 06, henrik.roos@svenskakyrkan.se

Sista ansökningsdatum: 30 november 2024. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan skickas till: boo.forsamling@svenskakyrkan.se.
Ange ”administratör” i ämnesraden

Administratör 100%