Onsala församling ligger ca 3,5 mil söder om Göteborg. I församlingen bor ca 14 000 invånare med många barn och unga familjer. Ca 10 000 tillhör Svenska kyrkan. Kyrkan och församlingshemmet ligger mitt i byn och har många gudstjänstfirare och en omfattande verksamhet. Här finns många frivilliga med ett stort engagemang och ett arbetslag med en god arbetsgemenskap.

Kantor 100%

Onsala församling söker en kantor som vill utveckla församlingens musikliv och ser musiken som ett viktigt redskap för att hjälpa människor till tro. Tjänsten är på 100% och intervjuer sker löpande.

Vi söker dig som:

• har en längtan att bära ut evangeliets glädje och ser musiken som ett viktigt redskap för att hjälpa människor till tro.
  • vill vara med och utveckla församlingens musikliv i nära samarbete med organisten och musikpedagogen.
  • har förmågan att möta människor i olika åldrar.

I tjänsten ingår arbetsuppgifter som gudstjänster och lovsångmässor, kyrkliga handlingar och vårdhem, barn och vuxenkör.

Vi tror att du är trygg på såväl orgel som piano. Spelprov tillämpas.

Fler upplysningar lämnas av:

Håkan Strandh, Arbetsledande komminister, hakan.strandh@svenskakyrkan.se, tel 0706-12 57 02.
Andreas Bexell, Kyrkoherde, andreas.bexell@svenskakyrkan.se, tel 0706-12 57 01.

Fackligt ombud är Stefan Lindblom, Kyrkomusikernas riksförbund, stefan.lindblom@svenskakyrkan.se, tel 0722-47 31 60.

Tjänsten är på 100% och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan inklusive löneanspråk till:

Onsala församling
Prästgårdsvägen 16