Svenska kyrkan Tjörn omfattar geografiskt Tjörn med fyra församlingar – Stenkyrka, Rönnäng, Valla och Klövedal. Drygt 10.500 kyrkotillhöriga (16.200 inv.) och i organisationen arbetar ca. 50 personer. Här finns tydlig samverkan med kommunen, lokala föreningar, kyrkor/samfund och organisationer, om vi ser som värdefullt och vill fortsätta utveckla. På vår hemsida kan du se mer om församlingen och vårt pastorat.

Organist, 100%

Vi söker organist med placering i Valla församling, 100%, tillsvidaretjänst. Sista ansökningsdag är den 7 juli 2024. Välkommen med din ansökan!

Svenska kyrkan Tjörn omfattar geografiskt Tjörn med fyra församlingar – Stenkyrka, Rönnäng, Valla och Klövedal. Vi har cirka 10 000 kyrkotillhöriga (16 000 invånare) och i organisationen arbetar cirka 50 personer. Här finns tydlig samverkan med kommunen, lokala föreningar, kyrkor/samfund och organisationer, vilket vi ser som värdefullt och vill fortsätta att utveckla.

Svenska kyrkan Tjörn har i nuläget fyra musikertjänster, tre kantorer och en organist. Den tjänst som vi nu söker är organist med placering i Valla församling med arbetsrum i Myggenäs församlingsgård. Valla församling har ett rikt och kvalitativt musikliv med kyrkokör, många konserter och musikgudstjänster av varierande slag. Du blir viktig för att bibehålla och utveckla den musikaliska bredden och kvalitén i församlingen. Du kommer även att arbeta tillsammans med övriga musiker i pastoratet. Du tjänstgör som musiker över hela ön avseende gudstjänster och kyrkliga handlingar.

Du blir en viktig kugge i ditt arbetslag i Valla. Det är du i gudstjänster, kyrkliga handlingar, körer, musikmedverkan i olika sammanhang samt i samarbete kring verksamheten i stort. Laget består av en verksamhetschef (pedagog), en präst, en diakon, en fritidsledare, en församlingsassistent och två vaktmästare.

Du som söker älskar musik i alla former och musikaliska utmaningar. Du kan tänka dig att spela och delta i många olika verksamheter. Du gillar processinriktat lagarbete och vill ta del i verksamheten som helhet med din särskilda kompetens. Om du spelar flera olika instrument så är det positivt.

Viktigt att nämna är att sommartid ökar befolkningen på Tjörn och därför blir arbetet mer flexibelt med lite annan typ av verksamhet. Svenska kyrkan Tjörn erbjuder ett stort sommarprogram med mycket gudstjänster, konserter, olika sommaraktiviteter etcetera.

Vi söker dig som:

• är medlem i och delar Svenska kyrkans grundvärderingar
  • är utbildad organist
  • har vana av och intresse för körarbete
  • brinner för att fira gudstjänst i många olika former, både helg och vardag
  • har ett brett musikintresse och vill dela det med andra
  • vill bidra i arbetet att göra kyrkan tillgänglig för mångas längtan
  • kan arbeta självständigt, men samtidigt ser dig som en del i ett större sammanhang
  • är lösningsfokuserad med en tydlig struktur och god planering i ditt arbete.

Körkort och tillgång till bil är en förutsättning för tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag är den 7 juli 2024.

Välkommen med din ansökan innehållande personligt brev, CV och löneanspråk till:

Svenska Kyrkan Tjörn
Hamngatan 17
471 32 Skärhamn

eller mejl till tjorn.pastorat@svenskakyrkan.se

Märk kuvertet/mailet ”Ansökan organist”.

Frågor och mer information

Verksamhetschef Lotten Olsson