Danmark-Funbo församling

Församlingen har tre kyrkor, i Sävja, Danmark och Funbo. Sävja kyrka byggdes på 80-talet då en ny stadsdel, söder om Uppsala, växte fram. I Sävja kyrka samverkar församlingen med EFS och delar på ansvaret för gudstjänsterna. De andra två kyrkorna är medeltida och ligger en bit österut. Församlingen präglas av våra ledord öppenhet, närvaro och hopp. Vi som arbetar består av präster, diakoner, musiker, fritidspedagoger, vaktmästare, kanslister, kommunikatör, husmor och volontärer. Hos oss har alla en viktig roll. Vi lägger stor vikt på din önskan och förmåga att samarbeta i team. Vi försöker ta till vara på personliga färdigheter, skapa bra förutsättningar för utveckling och låta alla vara med och påverka vårt gemensamma arbete.