Svenska kyrkan i Kungsör

Kungsör tillhör Västerås stift och ligger i vackra Mälardalen mellan Köping och Arboga. Till Eskilstuna är det 2,5 mil. Både Västerås och Örebro finns inom 5 mils avstånd. I församlingen bor drygt 8000 personer. Församlingen har ett dynamiskt arbetslag, välskött ekonomi och erbjuder en bra arbetsmiljö, väl fungerande kyrkor samt ändamålsenliga och trevliga församlingslokaler. Församlingen har fyra kyrkor varav tre har medeltida anor. Huvudkyrka är Kung Karls kyrka som ligger mitt i samhället. Här firas söndaglig högmässa. I våra kranskyrkor firar vi regelbundet gudstjänst eller mässa. Vi har också ett regelbundet samarbete med Centrumkyrkan (Baptistkyrkan) som tillhör Equmeniakyrkan. Våra förtroendevalda är aktiva i församlingens liv både i vardagsarbetet och vid söndagens gudstjänster.