Melleruds pastorat ligger i det vackra landskapet Dalsland och är en del av Karlstads stift. Med goda kommunikationer mot både Göteborg och Karlstad är vi ett pastorat som kombinerar det bästa av två världar - stadens närhet och landbygdens lugn. I pastoratet finns fyra församlingar och elva kyrkor, med ett starkt engagemang för såväl unga som äldre. I Mellerud bor cirka 10 000 invånare, varav cirka 65% är kyrkotillhöriga. Vi är stolta över vårt rika arbete som riktar sig till alla åldrar och ser fram emot att utveckla detta tillsammans med dig. Vårt arbetslag består av 45 engagerade medarbetare, som arbetar nära tillsammans med ideella krafter.

Vi söker en kantor

Melleruds pastorat hälsar dig välkommen med din ansökan till oss i natursköna Dalsland gällande denna tjänst om 100%.

Melleruds pastorat söker en kantor som vill arbeta med ”körtrappans” första delar, barn och unga, och som känner sig trygg i sin yrkesroll. Här i Mellerud finns ett levande och uppskattat musikliv med fem aktiva körer och vi hoppas du vill vara med och utveckla en ny ungdomskör.

Du kommer här att bli en del av ett engagerat och härligt gäng!

Om tjänsten

Vi söker dig som är kantor. Du vill arbeta med yrkets hela bredd och är väl förankrad i din yrkesroll när det gäller såväl orgelspel som körledning. Här finns ett välbesökt och uppskattat musikliv och vi ser fram emot att du bidrar till den fortsatta utvecklingen.

Vi söker dig som:

• är kyrkomusiker på B- eller C-nivå
  • är medlem i Svenska kyrkan

Dina arbetsuppgifter

I rollen som musiker är orgeln ditt självklara huvudinstrument och du kommer att arbeta med kyrkliga handlingar, gudstjänster, körer och konserter.

Du kommer också få bygga upp en ungdomskör som komplement till den barnkör och de flera vuxenkörer vi har. I Mellerud finns också Kulturskolan, som våra nuvarande musiker har samarbete med.

Du kommer att ha en viktig roll i församlingens fortsatta utveckling av musiklivet.

Varför välja Melleruds pastorat?

• Fantastisk arbetsmiljö: Vackra omgivningar med skogar, sjöar och rik natur som erbjuder många möjligheter till avkoppling och rekreation.
  • Starkt team: Ett arbetslag som värdesätter samarbete och gemenskap.
  • Utvecklingsmöjligheter: En dynamisk roll där du kan påverka och forma pastoratets musikliv.

Vi tillämpar löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan.

Skicka din ansökan till: mellerud.pastorat@svenskakyrkan.se och märk ditt mejl med ”Ansökan: Kantor”.

Kontakta gärna kyrkoherde Lena Hilden på 0730-54 01 46 eller kantor Anders Frediksson på 0530-362 08 om du har frågor om tjänsten.

Varaktighet/Arbetstid

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Kantor till Norra området

Växjö stift