Ovansjö-Järbo är ett landsbygdspastorat i Gästrikland med orterna Storvik, Järbo, Kungsgården, Stensätra och Gästrike-Hammarby med flera mindre byar. Området sträcker sig från Storsjön i söder till Kungsberget i norr. Pastoratet återfinns i Sandvikens kommun, som har ca 39 000 invånare, varav ca 11 500 bor i Ovansjö-Järbo pastorat. Pastoratet har 4 kyrkor, 2 kapell, 2 församlingshem och 2 kyrkogårdar. Vi satsar medvetet på att nå målen i klimatfärdplanen bland annat genom att ha anställt en klimatsamordnare. Vi har ett stort och fungerande barn- och ungdomsarbete och gott samarbete med skolan. Det finns två övriga musiker i pastoratet. Vi firar gudstjänst i två av våra kyrkor varje söndag.

Kantor 100% sökes

Kom och arbeta med oss vi söker en kantor på 100 % tillsvidareanställning

Vi söker dig som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla och driva arbetet med gudstjänst-liv och körverksamhet. Tillsammans med de två andra musikerna ansvarar du för musiken i hela pastoratet. Dina arbetsuppgifter består av gudstjänster, kyrkliga handlingar, körverksamhet samt övrigt förekommande musikaliska uppgifter.

Vi söker dig som:

• har kantorsexamen
  • har erfarenhet av och tycker om att arbeta med körer
  • har körkort och tillgång till egen bil
  • är medlem i Svenska kyrkan

Villkor

Tillträde enligt överenskommelse
Provanställning 6 månader
Datorvana
Intervjuer sker löpande.

Skicka din ansökan till ovansjo.pastorat@svenskakyrkan.se

Marianne Udd, kyrkoherde
marianne.udd@svenskakyrkan.se

Birgitta Hamberg, kantor
birgitta.hamberg@svenskakyrkan.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi söker en kantor

Karlstads stift