Björkviks församling är en av Svenska kyrkans minsta församlingar, med 950 medlemmar. Församlingen ligger i det natursköna Sörmland i Katrineholms kommun med nära avstånd till både Nyköping och Norrköping. I tätorten Björkvik finns församlingens kyrka, församlingshem, kontor och expedition. Arbetslaget i sin bredd och spets är litet. Församlingen vill satsa på musiken bland barn, unga och vuxna och vill att kyrkan ska vara närvarande och förankrad i bygden.

Vi söker en kantor 80%

Vi söker en kantor som vill arbeta med yrkets hela bredd: körer för barn, unga och vuxna, gudstjänster och kyrkliga handlingar.

Om tjänsten

Vi erbjuder en kantorstjänst på 80% med ansvar för det kyrkomusikaliska i församlingen. I uppdraget ingår att arbeta med musik bland barn och unga, leda kyrkokören, spela vid gudstjänster och kyrkliga handlingar samt att finnas med i konfirmandarbetet. Det finns stora utvecklingsmöjligheter och en längtan efter mer kyrkomusik.

Tjänsten förutsätter ett nära samarbete med de övriga i personalen, därför kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Om dig

Vi söker dig som är kyrkomusiker på C-nivå och har några års erfarenhet av att arbeta som kantor. Du trivs med att jobba i församling med en bredd av arbetsuppgifter. Du delar självklart Svenska kyrkans tro och värderingar. Du är en lagspelare som har lätt att knyta kontakt med människor. Du trivs med att ta ansvar, har en förmåga att se vad som bidrar till församlingens växt och liv och har en god omdömesförmåga.

B-körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten.

Tillträde: 1 september 2024

Sista ansökningsdag 9 maj

Ansökningshandlingar med CV skickas till:

Björkviks församling
Vedebyvägen 31