Välkommen till oss! Skepplanda pastorat består av två församlingar, Skepplanda-Hålanda församling och Lödöse församling. Vi finns finns för att barn ska döpas, konfirmander växa som människor, par ska vigas, ensamma få besök, sörjande få tröst och för att vi alla ska samlas till gudstjänst.

Vi söker kyrkomusiker

Vi söker en kyrkomusiker med placering i Skepplanda-Hålanda församling.

Skepplanda pastorat vill vara en levande kyrka med Jesus i centrum. I Skepplanda-Hålanda församling finns många engagerade anställda, förtroendevalda och ideella medarbetare som delar den visionen.

I Skepplanda församlingshem händer det nästan alltid något. Här samlas bönegrupper och barngrupper, konfirmander och syförening. Här finns det vardagskafé, veckomässa, Alphakurs och Messy Church och här möts barnkör och kyrkokör för övning. Här har också 9 av pastoratets tjugotalet medarbetare sina arbetsrum. Ett av dem blir snart tomt.

Vår mångårige kantor har hittat nya utmaningar i höst och därför söker vi nu någon som kan ta över och utveckla vidare och tillsammans med våra två övriga musiker ansvara för musiken i pastoratet.

I tjänsten ingår att vara en del i församlingsarbetslaget, delta i konfirmandarbetet, arbeta med Messy church, sjunga med barngrupper och mycket, mycket mer. Ett varierat arbete så som det blir i ett mindre sammanhang. Men viktigast av allt är att leda musiken i gudstjänster på söndagar och vardagar, att spela på förrättningar och att ansvara för Skepplanda kyrkokör.

Vi söker dig som med musiken vill vara med och bygga församling. Du har lätt att möta människor och en vilja att hjälpa och inspirera människor att växa i sin tro på Jesus Kristus. Du har en musikalisk bredd där du lika naturligt sjunger lovsång med ungdomar som spelar Air på orgeln vid en begravning.

Vi ser fram emot din ansökan.

För tjänsten krävs: Tillhörighet i Svenska kyrkan, minst kantorsexamen, utdrag ur belastningsregister, körkort och tillgång till bil.

Sysselsättningsgraden år 100% men går att diskutera.

Maila din ansökan senast 25/8 till skepplanda.pastorat@svenskakyrkan.se, intervjuer sker löpande.

För mer information

Kontakta Kyrkoherde Per-Martin Windt