Kvidinge församling finns mitt i det vackra nordvästra hörnet av Skåne. Närhet till natur och en historiskt intressant bakgrund utmärker vår landsbygdsförsamling. Här bor ca 2600 personer, varav 1800 tillhör Svenska kyrkan.

Kyrkoherde

100%, tillträde snarast

Kvidinge församling söker kyrkoherde 100% med tillträde snarast.

Kvidinge församling finns mitt i det vackra nordvästra hörnet av Skåne. Närhet till natur och en historiskt intressant bakgrund utmärker vår landsbygdsförsamling. Här bor ca 2700 personer, varav ca 1700 tillhör Svenska kyrkan. Här arbetar ett litet arbetslag, 10 personer, nära varandra. Vi har ett rikt församlingsliv för alla åldrar, både i vardagsverksamhet och församlingens gudstjänster, och ett gott samarbete med skola och föreningar.

Vi söker dig som har god förmåga att förmedla Guds ord till alla åldrar. Du har ett socialt och gladlynt sätt och vågar möta människor i livets alla skeden. Kanske har du ett drag av lärare eller pedagog, eller varför inte en ådra av entreprenörskap i dig, då arbetslaget ska guidas mot gemensamma mål.

Vi hoppas att du har en förmåga att med begränsade resurser tillföra församlingen nya värden av gemenskap.

Vi söker en kyrkoherde som:

• är trygg i Svenska Kyrkans tro och tradition
  • vill arbeta med gudstjänster, kyrkliga handlingar, mm
  • har god förmåga att förmedla Guds ord till människor i alla åldrar
  • trivs på landsbygden och som vill ha nära till församlingen
  • har körkort och tillgång till bil

Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar lämnas av:

Kyrkorådets ordförande Caroline Palm 072-358 04 60.

Fackliga företrädare:

Anna-Lisa Saar, KyrkA, tel. 072-721 95 71
Björn Pernrup, Akademikerförbundet, SSR tel. 042- 18 90 25
Frida Abenius, Vision, tel. 046-71 87 76

Varmt välkommen med din ansökan med personlig presentation, CV, referenser, och löneanspråk senast den 31 augusti 2024 till kvidinge.pastorat@svenskakyrkan.se

eller med brev till:

Kvidinge församling