Sandvikens pastorat är ett samlingsnamn för Sandvikens och Årsunda/Österfärnebo församlingar och omfattar fler än 15 000 medlemmar. Här finns fem kyrkor och många samlingslokaler. Vi vill dela människors liv och visa på trons möjligheter. Pastoratets arbete utgår från församlingen i fokus genom kyrkorådets vägvisande mål och aktuella omvärldsspaningar. Vi är idag närmare 60 anställda i våra fyra enheter – välkommen att arbeta med oss!

Krematorievaktmästare

Vi finns i hjärtat av Gästrikland längs Tidernas väg med vackra Storsjön i mitten. Vi har ett rikt kulturliv med kulturskola, symfoniorkester, jazzband, mm. Här finns också mycket att välja på inom friluftsområdet med golf, hästar, jakt och idrott för att inte tala om ett brett utbud inom föreningslivet. Sandviken har också goda förbindelser till närliggande städer som Uppsala, Västerås och Gävle.

Sandvikens pastorat söker krematorievaktmästare, 100%

Sandvikens pastorat består av två församlingar, drygt 60 anställda, fem kyrkor och kyrkogårdar. Vårt krematorium ligger på södra kyrkogården i Sandviken. Du kan läsa mer om Sandvikens pastorat på www.svenskakyrkan.se/sandviken.

Om tjänsten

Vill du arbeta i en viktig samhällsfunktion och trivs när du får ta ett stort ansvar, är tekniskt intresserad och serviceinriktad? Då kanske det här är ett jobb för dig.

Tjänsten innebär arbete i vår kremationsanläggning och i våra begravningskapell. Du utför kremationer liksom underhåll och service av kremationsugn. Du sköter kapelltjänst, gravsättningar och mottagande samt utlämning av kistor och urnor. Uppdraget har även en stor del administrativa inslag liksom mottagande av och information till grupper på studiebesök.

En del av tjänsten innehåller kyrkogårdsarbete på våra kyrkogårdar.

Kvalifikationer

Vi ser helst att du är utbildad krematorietekniker och har erfarenhet från arbetet. Du ska ha lägst gymnasial utbildning, vara tekniskt intresserad och ha god datorvana. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet och säkerhet. Meriterande är erfarenhet från begravningsbyrå, krematorium och/eller kyrkogård.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att möta människor i sorg, du behöver därför vara ansvarsfull, ha en hög integritet och kunna hantera såväl människor som information på ett respektfullt och etiskt sätt. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi värnar om en god arbetsmiljö och att våra medarbetare ska känna delaktighet och arbetsglädje. Våra förmåner är bland annat flexibla arbetstider och friskvårdsbidrag. Du kan läsa mer om Sandvikens pastorat på www.svenskakyrkan.se/sandviken

Anställning

Tillsvidare, 100%. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Anders Winroth, vxl. 026-25 30 53

Facklig kontakt
Kommunal, Patrik Sköldberg tel. 010-442 88 29

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi tillämpar löpande urval.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kyrkvaktmästare 100%

Stockholms stift