Församlingen består av 9 kyrkor, 12 kyrkogårdar och ca 8700 församlingsmedlemmar. Vårt arbetslag består av 25 anställda, varav 10 kyrkvaktmästare, 3 musiker och 5 präster. Vi är vana att samarbeta med och hjälpa varandra. Församlingen har många ideella och en stor verksamhet för alla åldrar.

Organist

Vi söker en organist, 100% tillsvidare, tillträde januari 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 20 oktober.

Vår församling ligger 15 km söder om Malmö. Här finns nio kyrkor med sammanlagt 12 orglar och ca. 8.700 församlingsmedlemmar. 70 av dessa sjunger i kör. Vårt arbetslag består av 25 anställda varav tre kyrkomusiker. Vi är vana att samarbeta och hjälpa varandra.

I tjänsten ingår bl.a.:

• körverksamhet (vuxenkör med 25 sångare som sjunger i stämmor)
  • att spela vid gudstjänster och kyrkliga handlingar
  • att planera och genomföra lunchkonserter på 15 minuter (ca 10 konserter per år)
  • att tillsammans med kollegor planera församlingens musikverksamhet
  • att tillsammans med kollegor ansvara för musikverksamhetens budget
  • att ha ett särskilt ansvar för församlingens orglar
  • att erbjuda orgelundervisning (till detta ändamål har vi byggt ett särskilt övningsrum)
  • att tillsammans med kollegor bidra till förskole- och skolspelen och de två årliga födelsedagsfesterna samt festen för ideella

Vi söker dig som tycker om att arbeta både självständigt och i team och som har lätt för att möta människor. Du vill vara med och utveckla församlingslivet genom musik, men är också lyhörd för församlingens traditioner och behov. För tjänsten krävs att du har en kyrkomusikerexamen, nivå A, samt körkort och tillgång till egen bil. Du är medlem i Svenska kyrkan och delar dess tro och värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Upplysningar om tjänsten lämnas av kyrkoherde Iva-Katharina Kummer 040-42 63 61. Facklig företrädare för Lärarförbundet/KMR är Annika Stoltz 070-311 93 19.

Välkommen med din ansökan, meritförteckning samt löneanspråk senast den 20 oktober 2024 till vellinge.pastorat@svenskakyrkan.se

Försteorganist

Västerås stift