Barkåkra församling är en landsortsförsamling som ligger i nordvästra Skåne i Ängelholms kommun. Vi befinner oss havsnära vid Skälderviken med närhet till såväl Bjärehalvön som Kullahalvön. Förutom vår vackra medeltidskyrka i Barkåkra ligger pastorsexpeditionen här med tjänsterum för församlingens alla medarbetare. Vi har tre församlingshem förlagda i Barkåkra, Skälderviken och Vejbystrand. Arbetslaget består för tillfället av 19 medarbetare.

Diakon

Barkåkra församling söker en diakon med huvudsaklig inriktning mot barn/ungdom och konfirmander. Viss del av tjänsten riktar sig mot äldre.

Krav för tjänsten:

• vigd diakon
  • har körkort B och tillgång till egen bil

I församlingen är ni två diakoner som arbetar nära varandra. Du kommer att ingå i ett konfirmandarbetslag med präst, pedagog och församlingsassistent. Du kommer att bli inkluderad i ett kreativt och varmt arbetslag och vi förutsätter att du är bekväm med att arbeta med kollegor i andra yrkeskategorier. I tjänsten ingår liturgisk delaktighet i söndagens högmässa minst en gång i månaden.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kyrkoherde Per Gyllenör, tel. 070-575 61 83 eller via mail per.gyllenor@svenskakyrkan.se

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med personligt brev och CV märkt ”Diakon”, senast den 12 juli via mejl till: barkakra.forsamling@svenskakyrkan.se
Vi undanbeder oss kontakt av rekryteringsföretag.

Välkommen till en församling som bygger för framtiden!

Diakon

Härnösands stift