Som administratör inom begravningsverksamheten har du ansvar för registrering och hantering av gravregister med tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna innehåller viss myndighetsutövning.
Relevanta eftergymnasiala studier, tidigare erfarenhet av kyrkogårdsadministration och/eller kunskap om begravningslagen samt erfarenhet av Aveny Grav.
Du är flexibel och serviceinriktad samtidigt är du strukturerad, metodisk och noggrann i ditt arbetssätt. Du ska ha ett intresse för att hjälpa människor och ge bästa tänkbara service med ett professionellt bemötande i alla lägen. Du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt, samtidigt är du bra på samarbete och trivs med att arbeta i team.
För tjänsten krävs körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse
Astrid Jansson, Enhetschef stöd & service 019-20 93 01
Sista ansökningsdag 10 oktober 2024. Ansökan skickar du till hovsta.pastorat@svenskakyrkan.se och märker ansökan med "Administratör begravningsverksamheten”.
Du kan läsa mer om oss på www.svenskakyrkan.se/hovsta