Förvaltningsassistenten har sitt tjänsteställe i Strömsund på pastorsexpeditionen. Hen ger service åt personalen men också till alla 7 församlingar i Strömsunds pastorat
Vi söker dig med hög servicekänsla och som kan administration. Du som är professionell, resultatinriktad och som alltid strävar efter att leverera Ditt bästa. Du som är beredd att ”ge järnet” vid arbetstoppar. Välkommen med Din ansökan.
I rollen som administratör är det viktigt att Du är en god, tydlig och ödmjuk kommunikatör både internt och externt med erfarenhet av att möta människor personligen, via telefon eller e-post. Du är ett av våra ansikten utåt och det är därför viktigt att vara en god representant för pastoratet.
Kvalificerad administration på pastorsexpeditionen. Bokningar av dop, vigslar och begravningar. Kyrkobokföring. Lokal assistent till löne- och ekonomiservice. Arbete med diarium och dokumenthanteringsplan samt arkivläggning och gallring. Behörighetsadministratör IT-system. Kontaktperson med dataskyddsombud kring GDPR och datasäkerhet.
Vi lägger stor vikt vid att Du kan samarbeta, att Du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt samt är utåtriktad och socialt aktiv.
Självklart är Du medlem i Svenska kyrkan och delar kyrkans värderingar.
Vi tillämpar löpande intervjuer. Tillträde sker efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. B-körkort är ett krav. Stationeringsort är Strömsund.
Kontakta gärna Chatrin Lindh, förvaltningsassistent 0670-101 19 chatrin.lindh@svenskakyrkan.se eller kyrkoherden i Strömsund, Elisabeth Björklund 0670-105 33, elisabeth.bjorklund@svenskakyrkan.se.
Välkommen med din ansökan, CV och löneanspråk senast den 30 aug.
Sänd din ansökan till: elisabeth.bjorklund@svenskakyrkan.se